Elektrokoloběžka Dualtron Mini Special je pro mě osobně ztělesněním všeho, co potřebuju pro městkou jízdu. Takže se předem omlouvám, jestli budu znít až moc nadšeně. Ale současně se vám pokusím vysvětlit, proč jsem z tohoto letošního vylepšeného modelu tak unesen.
Maximální rychlost
Očekávaný dojezd
Hmotnost
E-koloběžka Dualtron Mini Special dokazuje, že jde nadstandardní výkon vměstnat do nízké váhy vhodné pro přenášení. Dosahuje totiž váhy pouze 21 kg. Neříkám, že se při tahání do schodů nezapotíte a od druhého patra výš už se to pronese, ale pořád se to dá. Na krátké vzdálenosti – schody před úřadem, knihovnou, vaší prací nebo ve městě – je to v obou rukou pohoda a dají se překonat místa, která byste jinak museli objíždět. To s velkými těžkými modely, které váží 50 a víc kg prostě nedáte (nebo dáte, ale odrovnáte si záda).
Dualtron Mini Special přesto není žádný výkonnostní břídil. Dosahuje maximální rychlosti 45 km/h a reálný dojezd při rychlosti 25 km/h dosahuje až 55 km. Takže velmi solidní parametry, které předčí běžné modely. Nic proti nim nemám, ale tento kousek přece jen vypadá nesrovnatelně víc cool, nemyslíte?
S nízkou váhou a výkonem jde ruku v ruce i další přednost. Je ideální pro začátečníky. Asi ne naprosté, ale pokud jste se už vyjezdili na nějakém tom Xiaomi nebo Sencoru a chtěli byste víc, toto je ideální volba. Není to žádné monstrum, ale dá vám slušnou porci dojezdu a rychlosti navíc.
Nízká váha by byla v podstatě k ničemu, kdyby e-koloběžku nešlo složit. A tady si designeři dostatečně vyhráli. Dualtron Mini Special nabízí skládací řídítka, díky čemuž dosahuje kompaktních rozměrů a snadněji najdete ideální místečko v bytě. Jasně, klidně může stát v rozloženém stavu, ale jestli máte koloběžku vedle stolu jako já, nechť se přihlásí všichni, kteří se nikdy nepraštili hlavou nebo nezavadili s batohem o madla.
Celý skládací mechanismus působí robustním a bytelným dojmem. Došlo k patřičnému vyztužení, takže snese i pořádnou zátěž a nemusíte se bát úrazu nebo rozvibrování během jízdy.
Elektrokoloběžka Dualtron Mini Special je vybavena pružinovými tlumiči a solidními pneumatikami o velikosti 8,5x2". Bez problémů tak zvládne štěrk, mírné nerovnosti a kočičí hlavy, které si my ve městě vždy maximálně užíváme.
Když už jsme u toho provedení, dovolím si zmínit i nášlapnou desku. Není sice nijak zvlášť oslnivá, ale kvituji, že je gumová. Díky tomu se snadno čistí a nemusíte mít výčitky, když na svoji novou elektrokoloběžku Dualtron nastoupíte ve špinavých botách po dešti a hned máte krásný mokrý obtisk. Špína a nečistoty se sice mohou zachytit v liniích, ale z gumy se dá stále vše snadno odstranit. Navíc tato nášlapná plocha neklouže. Schválně si porovnejte čištění desky s gumovými „puntíky“ nebo rovnou takové té „šmirgl“ plochy, kde se zachytí naprosto všechno.
Podsvícený a dobře čitelný displej vám poskytne potřebné informace a umožní nastavení rozmanitých funkcí. Kromě klasického omezovače výkonu nebo tempomatu se mi líbí možnost rozjezdu z místa, i když je to trochu nezvyk. Samozřejmostí je také (bezpečnější) funkce rozjezdu po odrazu.
Opomenout nelze ani další výbavu a funkce, jako je výkonná elektronická EABS brzda nebo dvojice silných LED světlometů vpředu i vzadu. Pokud si potrpíte na styl, jistě oceníte podporu barevného RGB osvětlení.
U modelu Dualtron Mini Special hraje prim zejména nízká váha a pokročilý skládací mechanismus, což vám umožní e-koloběžku přenášet a uložit i na omezeném prostoru. Kam se jednoduše nedostanete, tam ji můžete přenést. Fajn je také rychlost a celkový dojezd, který ocení začátečníci a středně pokročilí jezdci. Velmi se povedl design složení koloběžky a příjemná je také deska s gumovým povrchem. Futuristický vzhled dává vědět, že toto není tradiční model, který by šlo jen tak přehlédnout.